Sabtu, 20 Februari 2010

Hala Tuju Pemuda Umno Semakin Kabur; Pemimpin Kaya Raya Jual Projek


http://buletinonline.net/images/stories/berita22/fariz.jpgFariz cabar Ketua Pemuda Umno Terengganu Berdebat


KUALA TERENGGANU
– Halatuju Pemuda UMNO negeri Terengganu semakin kabur kerana didakwa semakin hilang sokongan dari anak-anak muda negeri ini.

Manakala pemimpinnya sibuk meraih laba jutaan ringgit dengan melobi tender kerajaan, dan menjual tender tersebut

Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Negeri Terengganu, Fariz Musa berkata demikian ketika mengulas kenyataan Ketua Pemuda Umno Terengganu, Saiful Bahari Baharudin.

”Sebenarnya halatuju Pemuda UMNO yang semakin kabur dan memperlihatkan kelembapan dan kecelaruan halatuju yang sudah kehilangan sokongan anak-anak muda Terengganu, sehingga terpaksa menggunakan wang untuk meraih sokongan,”Ujar Fariz dalam satu sidang media, disini, hari ini 20 Februari.

Menurutnya, kenyataan Saiful membuktikan Pemuda UMNO semakin tertekan dengan peningkatan sokongan anak-anak muda Terengganu kepada parti-parti Pakatan Rakyat.

Katanya, dalam keadaan rakyat menghadapi masalah kehidupan seharian yang semakin rumit, pemimpin pemuda Umno sibuk mengumpul harta.

”Rakyat menghadapi masalah kenaikan harga barang keperluan harian, harga gula, harga sayur, beras dan roti naik,

”yuran sekolah meningkat, dan ahli-ahli pemuda Umno sendiri ramai yang menganggur, samada dibuang kerja atau gagal mendapat sebarang pekerjaan,”kata Fariz.

Dalam masa yang sama, pemimpin Umno terus hidup bermewah-mewah, meraih laba dengan mendapat tender kerajaan, dan ‘untung atas angin’ jutaan ringgit dengan menjual tender tersebut.

”Halatuju apa yang diperjuangkan oleh Pemuda UMNO? Adakah hala tuju mendapatkan projek-projek bernilai ratusan jutaan ringgit ? adakah halatuju sekadar mengula-gula atau merasuah anak-anak muda Terengganu dengan Dana Remaja RM200 – RM300?,

”halatuju apa yang dibuat oleh Pemuda UMNO apabila laporan Ketua Audit Negara 2008 membuktikan penyelewengan wang rakyat , pembaziran wang rakyat dan salahgunakuasa pentadbiran kerajaan UMNO/BN Negeri Terengganu?,”soal Fariz.

Justeru, beliau mendesak Ketua Pemuda Umno Terengganu, menjelaskan kepentingannya dalam syarikat MZ Hakujaya Sdn. Bhd. yang mendapat dua projek kerajaan bernilai ratusan juta.

”Saya mencabar Saudara Saiful Bahari , Ketua Pemuda UMNO Negeri Terengganu menjelaskan kepentingan beliau dalam MZ Hakujaya Sdn. Bhd. terhadap projek runding terus membina jalan dari Kampun Jeram ke Bukit Guntung dan projek membina sekolah di kampong Tok Jiring, Kuala Nerus,”tegas Fariz.

Beliau menolak kenyataan Saiful, yang mendakwa AMK tidak ada halatuju yang jelas dan turut mencabar untuk menyelesaikannya diantas pentas debat, supaya rakyat terbanyak dapat membuat penilaian.

“Saya juga mencabar Saiful Bahari, untuk berdebat atas pentas, secara terbuka atas tajuk yang didakwa beliau, samada AMK atau Pemuda Umno yang perlu dibubarkan,

”biar rakyat menilai, siapa sebenarnya yang telah hilang halatuju dan siapa yang menjadi pengkhianat kepada orang Melayu Terengganu,”kata Fariz yang menyatakan kesediaannya, pada bila-bila masa, dimana-mana sahaja.

Fariz berkata beliau memberikan tempoh selama 7 hari kepada Saiful untuk menjawab dan menyahut cabarannya .

”Sekiranya beliau tidak menjawab dan meyahut cabaran saya , saya akan meyediakan gelanggang pedebatan dan akan menetapkan tarikh dan masanya untuk beliau hadir,”katanya lagi

Tiada ulasan: