Selasa, 17 November 2009

Konstabel polis bermasalah hadapi tuduhan lagi

BERNAMA


KLANG — Seorang konstabel polis yang menghadapi pertuduhan menyamar, merompak, menceroboh dan memeras ugut ternyata tidak serik apabila sekali lagi dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini atas tuduhan memeras ugut pasangan kekasih sebanyak RM500, November tahun lepas.

Wan Nazaruddin Wan Mohamad, 25, mengaku tidak bersalah memeras RM500 kononnya untuk menutup kes seorang wanita yang dipercayai bersekedudukan dengan teman lelakinya tanpa nikah, di rumah No: TF 3, Jalan Kapar di sini, pada 5 Nov. tahun lepas.

Dia didakwa melakukan kesalahan itu bersama dua rakannya, Lans Koperal Freedy F Dez Koimon, 27, dan Konstabel Rozaini Suheman, 26, yang telah dihadapkan ke mahkamah pada 7 Okt. lepas.

Pertuduhan mengikut Seksyen 384 Kanun Keseksaan itu memperuntukkan hukuman penjara maksimum 10 tahun atau denda atau sebat, jika sabit kesalahan.

Majistret Afifah Mamat membenarkan Wan Nazaruddin dibebaskan dengan jaminan RM3,500 serta seorang penjamin dan menetapkan 23 Nov. ini untuk sebutan semula kes.

Tiada ulasan: