Ahad, 29 November 2009

BTN : Siapa menggadai maruah ?

Oleh Afrar Yunus


Biro Tata Negara (BTN) perlu dan boleh diteruskan. Saya setuju sangat dengan Noh Omar itu bahawa Lim Kit Siang tidak memahami apa itu BTN. Hanya UMNO dan BN sahaja yang memahaminya.Jauhari sahaja yang mengenal manikam.Bagi saya, masalah perpaduan di Malaysia kini, punca perbalahan, penyangak besar, penipu, pengkhianat dan segala macam haprak adalah dari kalangan pemimpin parti politik dan bukannya dari masyarakat atau rakyat.

Oleh itu saya setuju sangat BTN di khaskan untuk pemimpin-pemimpin Barisan Nasional iaitu parti politik yang memerintah.

MIC berselerak dengan pergaduhan Samy Vellu dan Subra. MCA tak habis-habis dengan Ong Tee Keat dan Chua Soi Lek. PPP bersamurai diantara Keveas dan Murugaiah.

UMNO berkelahi di merata tempat dan di merata bahagian. Cantas mencantas sesama mereka.

Sabah dengan isu wang berjuta-juta. Sarawak dengan mencuri tanah kerajaan.

Di menara gading, berperang merebut jawatan tertinggi dan melaksanakan Akta ISA (AUKU) kepada siswanya.

Kelihatan semua pemimpin BN dan tali barut mereka bermasalah. Baru satu penggal menjadi wakil rakyat, kantong dan tembolok sendiri dan keluarga melimpah-limpah.

Eloklah BTN memanggil Najib, Muhyiddin, Samy, Tee Keat, Chua, Keveas, ahli kabinet Malaysia, pemimpin-pemimpin parti politik BN, PDRM, SPRM, SPR, Naib-naib Canselor dan satukan mereka di BTN.

Supaya Samy boleh bertanya, 'saya tarak faham, itu bumi dipijak milik siapa?".

BN dan fasilitator BTN lupa memberitahu peserta kursus bahawa pengkhianat dan penjual bumi Malaysia sebenarnya adalah dari kalangan parti yang memerintah.

"Maruah peribadi dah hilang". Maruah siapa ?

Fasilitator-fasilitator yang kebanyakkannya syok sendiri ada jawapannya. Adakalanya mereka sendiri tidak tahu apa yang disampaikan.

Saya pernah terlibat dalam kursus BTN. Sudah terang lagi bersuloh.

Teruskan BTN dengan mengumpulkan pengkhianat ini di bawah satu modul yang lebih bersepadu.

Kita sudah tiada masa !

http://alkerohi.blogspot.com/

Tiada ulasan: