Sabtu, 31 Oktober 2009

Wan Azizah rayu rakyat terus beri sokongan kepada PKR

SINAR HARIAN ONLINE


SHAH ALAM - Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail merayu kepada rakyat agar terus memberi kepercayaan dan bersabar dalam memberi sokongan kepada misi PKR dan parti pakatan pembangkang.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini semalam, beliau mengakui perubahan mendadak yang berlaku dalam kepimpinan PKR menimbulkan kekeliruan dan kejutan kepada ahli parti.

“Perjuangan politik kepartian terbukti berhadapan dengan jalan berliku, dan permuafakatan politik tidaklah menjelma sekelip mata.

“Tanggungjawab kita adalah untuk meningkatkan kemajuan dan pengumuman yang dilakukan minggu ini adalah keputusan sebulat suara dan perundingan dalam parti ke arah masa depan lebih baik,” katanya.

Kenyataan Dr Wan Azizah itu dikeluarkan sehari selepas Datuk Dr Jeffrey Kitingan meletak jawatan sebagai Naib Presiden PKR dan Ahli Majlis Tertinggi serta Biro Politik parti diikuti Ketua Bahagian PKR Kota Kinabalu, Christina Liew yang melepaskan jawatan sebagai Ahli Majlis Tertinggi.

“Rasa kecewa sebilangan rakan dalam parti dan oleh sebahagian penyokong adalah benar dan saya terbuka untuk berunding atas prinsip saling hormat menghormati, memahami dan komitmen terhadap prinsip adil dan saksama," katanya.

Tiada ulasan: