Selasa, 8 September 2009

Rumah wartawan hiburan disimbah cat merah

BERNAMA


KUALA LUMPUR: Rumah dan kereta wartawan hiburan Berita Harian Zubir Mohd Yunus disimbah cat merah awal semalam dipercayai mempunyai kaitan dengan penulisan sensasi beliau.

Insiden itu dipercayai berlaku kira-kira 2 pagi ketika Zubir, 38, berada di tingkat atas rumahnya di Jalan AU2 A/23, Keramat di sini.

Katanya ketika kejadian, beliau dan isteri yang masih belum tidur, tiba-tiba terdengar bunyi geseran pada pintu depan dan menyangka ia hanya seekor kucing yang melalui kawasan itu.

"Isteri saya suruh keluar dan halau kucing itu tetapi apabila pintu dibuka saya terkejut mendapati kereta telah disimbah cat merah dan terus menghubungi polis," katanya kepada pemberita di rumahnya, di sini semalam.

Ditanya mengenai sama ada beliau mempunyai sebarang hutang atau musuh, Zubir berkata beliau tidak ada membuat sebarang pinjaman 'Ah Long' malah pinjaman perumahan dan keretanya juga sudah habis dibayar.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang ACP Abd Jalil Hasan berkata polis tidak menolak kemungkinan terdapat pihak tertentu yang tidak menyenangi tugas Zubir sebagai wartawan yang sering menulis artikel sensasi.

Abd Jalil berkata polis masih menyiasat jika terdapat unsur lain dalam kejadian itu dan kes disiasat mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan atas kesalahan ugutan jenayah.

Tiada ulasan: