Sabtu, 15 Ogos 2009

Penulis blog cuba gugat Perlembagaan kena tindakan

BERITA HARIAN ONLINE


KOTA BHARU: Kerajaan tidak akan teragak-agak mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana pihak, termasuk penulis blog yang cuba mengganggu gugat pelbagai perkara yang sudah dipersetujui dalam Perlembagaan negara, demi menjaga kepentingan seluruh rakyat yang selama ini menikmati kestabilan dan keamanan.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, Kabinet sudah mengarahkan beliau bersama Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamad Nazri Aziz dan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim, untuk memantau dan mengambil tindakan terhadap pihak terbabit.

"Kami diarah menggemblengkan kerjasama antara polis yang menjalankan siasatan dengan bahagian pendakwaan dan suruhanjaya multimedia yang membantu usaha mengumpul bukti kukuh untuk mengambil tindakan sewajarnya.

"Kita kini berdepan dengan usaha pihak yang ingin menghakiskan tunjang dalam pembinaan negara yang diterima semua kaum selama ini, dan termaktub dalam Perlembagaan termasuk kedudukan agama Islam, raja dan undang-undang," katanya kepada pemberita selepas merasmikan persidangan perwakilan Umno Bahagian Kubang Kerian di sini, semalam.

Hishammuddin berkata, semua perkara yang termaktub, jika diganggu gugat boleh menjejaskan keselamatan negara.

Tiada ulasan: