Khamis, 9 Julai 2009

SEMUA KEMASKINI PRK MANEK URAI

Editor Buletin




KUALA TERENGGANU – Pilihanraya Kecil DUN Manek Urai adalah amat penting bagi memberikan petunjuk seterusnya menjelang Pilihanraya Umum Ke 13.

Antara perkara yang menjadi perhatian adalah, adakah orang Melayu di luar Bandar masih lagi menyokong UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Persoalan ini penting kerana walaupun berlaku ‘Tsunami Politik’ dalam Pilihanraua Umum ke 12, Mac 2008, namun dikatakan sokongan Melayu di luar Bandar kepada UMNO/BN tidak terhakis

Ini diikuti dengan enam pilihanraya Kecil bermula Ogos 2008 sehingga kini, Barisan Nasional telah kalah di lima kawasan kecuali di DUN Batang Ai Sarawak.Kemenangan BN di Batang Ai diterjemahkan sebagai kesinambungan teori bahawa UMNO/BN masih mendapat sokongan dari penduduk luar Bandar.

Oleh itu, Buletin Online akan cuba membawa semua pengunjung melihat secara langsung dengan membuat liputan sendiri dan memerhatikan perkembangan secara dekat dengan mengikuti perkembangan berita semasa dari Media sebagai perbandingan kepada berita yang dipaparkan dalam akhbar-akhbar media perdana (lama).

Hari ini 9 Julai 2009, secara rasminya masuk hari ketiga kempen PRK Manek Urai. Ikuti berita dari pautan yang disenaraikan dibawah;

WILL THE REAL ABE UJI STAND UP?

Snap Shot From Manek Urai

Saya merayu kepada orang Melayu (Islam)

Abe Uji Pilihan Kami...

PRK N41 Manek Urai: Selepas Penamaan Calon (2)

Abe Uji dari Kacamata Seorang Isteri

Manek Urai - Strategi jijik UBN di manek urai

Siapa kata tiada Minyak di Kelantan?

Isu Royalti Petroleum dan Gas Asli Kelantan

http://www.buletinonline.net/images/stories/berita7/Heli2.JPG





(Gambar - Helikopter yang digunakan oleh Menteri UMNO mendarat di padang Sekolah Menengah Kebangsaan Teknik Kuala Krai untuk ulang alik berkempen di Manek Urai)

Tiada ulasan: