Khamis, 30 Julai 2009

Pekerja lihat pelakon buang harga buku

BERITA HARIAN ONLINE


KUALA LUMPUR: Mahkamah Majistret di sini semalam, diberitahu pelakon Gerak Khas, Mohd Farid Amirul Hisham Wu Abdullah menanggalkan kod penggera dan harga dua buku MPH Bookstore sebelum memasukkannya ke dalam beg sandang, Mac lalu.

Detektif dalaman MPH Bookstore, Mid Valley, Mohd Aqib Mohd Yusof, 18, berkata beliau melihat dengan jelas tertuduh menanggalkan kod penggera buku The Sistine Secrets dan Decoding The Heavens sebelum mencampaknya ke lantai.

Saksi utama pendakwa itu yang menjawab pertanyaan Timbalan Pendakwa Raya Nurul Ashiqin Zulkifli, berkata beliau mengekori tertuduh sehingga ke bahagian buku muzik selepas mendapati dia menanggalkan tanda harga dua buku itu dan berlegar di sekitar kedai buku terbabit dalam keadaan mencurigakan.

Aqib berkata, beliau tidak mengambil kod penggera yang dibuang kerana mengekori tertuduh agar tidak melarikan diri.

“Tertuduh ke kaunter dan hanya membayar dua buku di tangannya.

“Ketika pemeriksaan, kami dapati dua buku di dalam beg sandangnya dan dia mengaku mencuri buku itu,” katanya.

Perbicaraan ditangguh pada 7 Ogos ini. Tertuduh yang terkenal dengan watak detektif Lim dituduh mencuri dua buku berharga RM194.90 itu di kedai MPH Bookstore, Mid Valley, di sini pada jam 7.15 malam, 27 Mac lalu.

Dia didakwa mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan boleh dipenjara maksimum 10 tahun atau denda atau kedua-duanya sekali. Perbicaraan di depan Majistret Mohd Faizi Che Abu ditangguh pada 7 Ogos ini.

Tiada ulasan: