Khamis, 30 Julai 2009

Balak: Pemuda buat laporan kepada SPRM

UTUSAN ONLINE


ALOR SETAR - Pergerakan Pemuda UMNO negeri hari ini membuat laporan di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan wujud penyelewengan dalam pemberian tender balak di Kubang Pasu dekat sini.

Ketua pergerakannya, Badrol Hisham Hashim membuat laporan pukul 4 petang ini bagi meminta SPRM melakukan siasatan terperinci mengenai dakwaan itu yang sedang hangat di negeri ini.

Badrol yang ditemui pemberita selepas membuat laporan itu berkata, keterangannya dibuat di hadapan Timbalan Pengarah SPRM negeri, Abdul Aziz Ishak dan seorang pembantunya selama hampir sejam setengah berhubung isu itu.

Katanya, isu tersebut sudah lama timbul dan baru sekarang pihaknya mendapat bukti bahawa wujud ketidaktelusan dalam pemberian tender pengeluaran balak di satu kawasan di Kubang Pasu.

Beliau mendakwa, isu penyelewengan pemberian tender balak tersebut turut melibatkan salah guna kuasa pemimpin kerajaan negeri ini.

''Pemuda UMNO negeri meletakkan keyakinan yang tinggi terhadap SPRM supaya menyiasat kes ini dengan telus dan seadil-adilnya," katanya.

Tiada ulasan: