Ahad, 14 Jun 2009

Umno/BN tidak boleh diharap lagi

Wan Kay


KEMAMAN - Rakyat telah menolak Umno dan kerajaan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-12 dan beberapa pilihan raya kecil yang diadakan selepas itu.

Pengerusi Lajnah Kebajikan PAS Terengganu, Ustaz Abu Bakar Abdullah berkata ia adalah bukti yang jelas bahawa rakyat sudah tidak lagi mengharapkan parti Umno/BN memimpin negara ini.

Beliau berkata demikian pada Majlis Perasmian dan Pelancaran Skuan Khidmat Dewan Undangan Negeri (Dun) Chukai, di hadapan Pasar Chukai, Kemaman, baru-baru ini.

“Program ini sangat baik dan besar pahala. PAS ‘cakna’ dan peduli nasib rakyat miskin tanpa mengira fahaman politik, bangsa dan agama.

“Rakyat pula sudah sedar yang Umno dan kerajaan Barisan Nasional tidak boleh diharapkan lagi sejak berlaku PRU ke-12 tahun lalu,” ujarnya.

Katanya, pendekatan serta slogan ‘PAS For All’ memang masa kini sesuai untuk semua rakyat.

Beliau yang juga Timbalan Ketua Dewan Ulama’ PAS negeri yakin dan percaya dengan sokongan rakyat terhadap PAS dan Pakatan Rakyat membawa perubahan.

Katanya, dalam pilihan raya akan datang bukan sekadar Terengganu berjaya dikembalikan kepada PAS tetapi Malaysia amnya kepada Pakatan Rakyat.

“Saya yakin dan percaya dengan sokongan rakyat kepada PAS dan Pakatan Rakyat akan kekal hingga PRU ke-13, bukan sekadar Terengganu tetapi Malaysia akan tumbang kepada PAS dan Pakatan Rakyat,” tegasnya.

Pada majlis tersebut sebanyak 21 cawangan PAS di Dun Chukai masing-masing menerima watikah perlantikan Skuad Khidmat Masyarakat dari Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakat MTD Chukai.

Hadir sama pada majlis tersebut bekas Exco Kerajaan PAS Terengganu, Ustaz Awang Dagang, Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional Terengganu, Hanafiah Ramli, Pengerusi DAP Terengganu, Encik Ng Chai Hing serta Pengerusi Kelab Penyokong PAS Chukai.

Tiada ulasan: