Selasa, 2 Jun 2009

Presiden PAS di Kongres Antarabangsa Komuniti Muslim ke-18

Harakahdaily


KUALA LUMPUR - Bertempat di Pusat Kajian Ekonomi dan Sosia (ESAM) pada 28 hingga 30 Mei lalu, Presiden Pas Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang telah menghadiri Kongres Antarabangsa Komuniti Muslim ke-18 (18th International Congress of Muslim Communities) di Istanbul.

Dalam Kongres yang dianjurkan oleh Ekonomik ve Sosyal Arastirmalar Merkezi itu, Ustaz Hadi telah diberi peluang sebagai penyampai ucapan dalam sesi protokol.

Beliau dalam ucapannya menjelaskan berkenaan krisis ekonomi yang melanda dunia dan penyelesaiannya di kalangan dunia Islam.

Beliau yang berucap selepas ucapan Presiden Saadat Party Prof Dr Numan Kurtulmus dan Mantan Presiden Afghanistan, Prof Dr Burhanuddin Rabbani itu turut diwawancara Wartawan Agensi Media Ajans5 di Turki mengenai perkembangan kegiatan dakwah dan politik di Malaysia dan dunia.

Turut kelihatan bersamanya dalam sesi makan malam ialah Bekas Perdana Menteri Turki, Prof. Dr Necmettin Erbakan; Presiden Pusat Kajian Ekonomi dan Sosial, Mr Recai Kutan; Presiden Saadat Party, Prof. Dr Numan Kurtulmus dan Ustaz Rashid Ghanoush. - azm _

Tiada ulasan: