Isnin, 15 Jun 2009

PEMIMPIN UMNO KECAM ZAID IBRAHIM SERTAI PKR

oleh ridhwan


Setelah heboh satu MALAYSIA BEKAS MENTERI DI JABATAN PERDANA MENTERI MENYERTAI PKR,terdengar pula ada pemimpin UMNO yang mengecam ZAID IBRAHIM.

Bukankah ZAID IBRAHIM TELAH DI PECAT DARI UMNO PADA BULAN DISEMBER 2008.Dah lupa ka?. Itu hak masing-masing, memandangkan beliau yakin apa yang di perjuangkan PKR.Ketika EZAM MAD NOOR sertai UMNO tiada masalah bagi PKR,dah itu pilihan masing-masing.

Penghijrahan ZAID IBRAHM sebenarnya memberi impak kepada UMNO sebenarnya,itu yang menyebabkan mereka merasakan tidak berpuas hati dengan tindakkannya.

Ketika ini untuk pengetahuan semua kebanyakkan PENDUDUK MALAYSIA hari ini lebih cenderung menyertai PKR,sehinggakan ada ahli yang tidak puas hati apabila nama beliau tidak tersenarai sebagai ahli PKR.

Lebih memeranjatkan ada individu sanggup mengisi borang ahli PKR sebanyak 4 kali untuk memastikan nama beliau masuk sebagai ahli PKR.Banyak orang tidak berpuas hati kerana dah isi borang tapi nama tidak ada.

Pihak pengurusan tidak dapat mengemas kini dengn cepat kerana submition terlalu banyak selepas PRU 12 8 MAC.Perkebangan ini amat positif di kala bunyi yang kurang enak mengenai KERAJAAN PERPADUAN.

Bagi saya PKR tidak pernah menghalang seseorang menyertai parti tersebut,tambahan kemasukkan itu dapat memberi kesan yang positif kepada PARTI PKR itu sendiri.Selepas kemenangan PRU 12 banyak bekas-bekas pejuang yang ingin kembali dan ada individu yang telah keluar PKN(PARTI KEADILAN NASIONAL) pada 2004 ingin menyertai semula.

Ini bukan masalah asalkan kemasukkan itu tidak menjadi liabiliti kepada PKR.Itu perkara yang penting di dalam menilai seseorang.Dalam pada itu jika kehadiran seseorang semata-mata hendak merosakkan PKR,lebih baik pergi main jauh-jauh.

Kami tak mahu orang yang tak tahan dengan dugaan kesusahan, keluar dari perjuangan dengan alasan"AKU DAH SESAK".

Tiada ulasan: