Sabtu, 9 Mei 2009

Timbalan Presiden MIC: Subramaniam mahu tanding lagi

Oleh G. MANIMARAN


PETALING JAYA: Bekas Timbalan Presiden MIC, Datuk S. Subramaniam hari ini mengumumkan akan bertanding semula bagi merampas balik jawatan itu pada pemilihan yang dijadual berlangsung September ini.

Beliau yang pernah memegang jawatan itu selama 25 tahun telah tewas kepada Datuk G. Palanivel tiga tahun lalu.

Dengan keputusan beliau itu, termasuk Palanivel dan Subramaniam dua lagi calon dijangka akan mencuba nasib.

"Ramai yang telah meminta saya bertanding bagi jawatan timbalan presiden. Oleh itu, hari ini saya mengambil peluang untuk mengumumkan di bahagian saya bahawa saya akan bertanding jawatan timbalan presiden," kata beliau ketika dihubungi.

Ketika ditanya mengumumkannya hari ini, bekas timbalan menteri itu berkata, ahli-ahli akar umbi dan media telah berulang kali bertanya perkara ini.

"Oleh itu saya merasakan adalah sesuai mengumumkannya hari ini," kata beliau.

Beliau membuat pengumuman itu ketika membuka Persidangan Perwakilan MIC Bahagian Seputeh hari ini.

Subramaniam merupakan ketua bahagian itu dan telah mengekalkan kedudukannya.

Bahagian-bahagian dalam Wilayah Persekutuan mengadakan persidangan masing-masing hari ini.

Mengenai peluang untuk mendapatkan semula jawatan itu, Subramaniam memberitahu: "Saya bertanding dengan keyakinan... biar kita lihat (keputusan)."

Subramaniam menambah, beliau akan memulakan usaha 'berkempen' hanya selepas kesemua bahagian selesai mengadakan persidangan masing-masing.

Persidangan perwakilan bahagian dijangka berakhir dalam tempoh seminggu ini.

Ketika ditanya mengenai persaingan, beliau berkata, setakat ini difahamkan pertarungan kemungkinan membabitkan tiga ataupun empat calon.

"Saya tidak tahu, ada yang berkata tiga atau empat calon," katanya.

Tiada ulasan: