Jumaat, 29 Mei 2009

AMK bantah ceramah Umno di Penanti

Mohd Sabri Said


PENANTI - Akibat terlalu teringin berceramah sempena Pilihan raya Kecil Dewan Undangan Negeri (Dun) N12 Penanti akhirnya Umno terpaksa berhadapan dengan satu laporan polis oleh Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (KeADILan) Bahagian Permatang Pauh petang semalam.

Laporan polis dibuat oleh Ketua Penerangan AMK Bahagian, Shukri Hamid di Balai Polis Penanti bersama Timbalan Ketua AMK Pusat, Faris Musa dan rombongan kira-kira 10 orang.

Menurut Shukri, Umno bertindak begitu untuk memberi penjelasan kepada ahlinya kenapa mereka tidak sertai pilihan raya kecil Penanti pada 31 Mei ini.

"Jentera parti menjumpai satu sepanduk yang tertera nama penceramah Lokman Nor Adam, Haji Abdullah Bahari dan Ustaz Kamal Saidin dengan tajuk Kenapa BN tidak sertai pilihan raya kecil N12 Penanti," tegasnya pada wartawan.

Dalam sepanduk itu juga tertera lokasi dan tarikh iaitu ceramah di Bangunan Umno Permatang Pauh, Dewan Kuala Mengkuang dan Dewan Guar Perahu bermula 26, 27 dan 28 Mei lepas.

Menurut Shukri lagi, Umno dan BN tidak wajar bertindak mengadakan ceramah di Dun Penanti ekoran mereka tidak menyertainya tambahan lagi ketidakmasukan Umno dan BN lebih tenang dan aman.

"Nyata sekali Umno begitu 'gian' untuk berceramah kerana tidak tahan dengan belasahan Pakatan Rakyat setiap malam. Kita tetap belasah kerana BN zalim dan tidak menghormati perlembagaan," ujar beliau seterusnya. - mns_

Tiada ulasan: