Ahad, 5 April 2009

Petugas UMNO Melaka boikot?

Ditulis oleh Te@M.IT


SIMPANG HALT - AJK PAS Pusat, Tuan Ibrahim Tuan Man berkata bahawa petugas UMNO Melaka masih lagi rasa tidak berpuas hati kerana Ali Rustam tidak dibenarkan bertanding jawatan naib presiden di dalam Mesyuarat Agung UMNO pada bulan lepas.

Oleh yang demikian Bilik Gerakan UMNO Melaka kelihatan lengang umpama tidak berpenghuni. Markaz PAS Pahang bertugas di UPU Simpang Halt di mana terletaknya bilik gerakan UMNO Melaka.

Di dalam pemilihan kepimpinan UMNo pada 23 dan 24 Mac yang lepas, Ali Rustam tidak dibenarkan bertanding oleh lembaga disiplin UMNO kerana di dapati bersalah melakukan rasuah. Walaubagaimanapun timbul rasa tidak puas hati dikalangan perwakilan UMNO kerana Khairy Jamaludin yang juga didapati bersalah hanya diberikan amaran. Khairy Jamaludin menang jawatan Ketua Pemuda UMNO mengalahkan dua orang lagi pencabarnya Mukhriz dan Khir Toyo.

Ini menimbulkan rasa tidak puas hati dikalangan perwakilan UMNO terutamanya penyokong-penyokong Ali Rustam.

Tuan Ibrahim Tuan Man berucap dihadapan masyarakat India di Simpang Halt petang tadi. Turut hadir ialah ADUN Simpang Pulai YB.Chan Ming Kai dan speaker, Sivakumar dan pemimpin-pemimpin masyarakat India.

PAS Pahang telah menghantar lebih 500 orang petugas untuk membantu jentera PAS dalam pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang kali ini.

Tiada ulasan: