Selasa, 7 April 2009

Malam Terakhir 6 Petugas Di Tahan FRU

MALAYA DAILY
[ Update Jam 2.15 pagi ]


Sebentar tadi 6 petugas di tahan kerana enggan menurut arahan pihak berkuasa untuk bersurai dari mendengar ceramah anjuran Parti KeADILan Rakyat di Bilik Gerakan Utama Bahagian Merbok di Bilik Gerakan Utama Taman Tengku Aminah Bukit Selambau.

Mereka di katakan di tahan pada jam kira kira 11 malam sebentar tadi selepas pihak polis bertindak untuk meleraikan himpunan seramai 300 orang untuk mendengar ceramah di Bilikl Gerakan berkenaan.

Kesemua mereka adalah terdiri daripada petugas petugas yang datang dari Parlimen Ampang. Mereka yang menaiki trak black maria di fahamkan di bawa ke Balai Polis Tengku Aminah untuk siasatan lanjut.

Hingga kini kira kira jam 2 pagi mangsa masih belum di lepaskan dan kelihatan Ahli Parlimen Ampang YB Zuraida kamaruddin masuk ke perkarangan balai berkenaan untuk berunding dan mohon penjelasan dari pihak berkenaan.

Sehingga kini pihak malayadaily di maklumkan bahawa tangkapan tersebut di buat berikutan kekecohan sama yang timbul sepert semalam apabila pihak MIC menimbulkan provokasi dan kerana penyokong Pakatan Rakyat yang berhimpun seramai 300 orang pihak polis menagarahkan agar mereka bersurai secara aman.

Walaubagaimanapun situasi menjadi tegang apabila penyokong yang hadir nekad untuk tidak berganjak serta bersurai dan mahu ceramah di teruskan kerana kejadian sama juga berulang semalam malah ceramah berkenaan juga mendapat kelulusan pihak berkuasa.

Sebelum ini Kelihatan juga beberapa trak FRU dan water canon di tepi tepi jalan berkenaan kira kira jam 6 petang namun tidak ada yang menyangka pekara sebegini akan berlaku.

Tiada ulasan: