Selasa, 31 Mac 2009

Waran tangkap Helmi: Polis mahu pintu masuk negara dikawal ketat

BERNAMA


KUALA LUMPUR: Polis telah meminta pihak berkuasa yang mengawal pintu masuk negara supaya memperketatkan kawalan bagi menangkap bekas teman lelaki Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Lanjan, Elizabeth Wong, yang dipercayai berada di Batam, Indonesia.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Ku Chin Wah berkata pihak berkuasa di pintu masuk sempadan negara dan lapangan terbang sudah dimaklumkan mengenai waran tangkap yang dikeluarkan ke atas Helmi Malek, 32.

Tindakan itu dibuat setelah lelaki terbabit masih belum muncul untuk memberi keterangan bagi membantu siasatan kes penyebaran gambar separuh bogel Wong, exco kerajaan negeri Selangor, di Internet.

Ku memberitahu Bernama di sini hari ini bahawa waran tangkap yang dikeluarkan minggu lepas tidak perlu diserahkan kepada keluarga Helmi dan tangkapan boleh dilakukan pada bila-bila masa.

Helmi menghilangkan diri sejak 9 Februari lalu selepas dikaitkan dengan penyebaran gambar tersebut sehingga tindakan itu memaksa ADUN itu menawarkan diri untuk meletak jawatan.

Bagaimanapun, kerajaan negeri Selangor menyarankan supaya Wong bercuti sehingga polis selesai menjalankan siasatan.

Tiada ulasan: