Jumaat, 2 Januari 2009

Jabatan Penerangan buka pusat media untuk pilihan raya

BERNAMA


KUALA TERENGGANU: Jabatan Penerangan dengan kerjasama kerajaan negeri Terengganu membuka sebuah pusat media bagi kemudahan para petugas media sepanjang tempoh pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu nanti.

Ketua Pengarahnya, Datuk Abdullah Morad berkata, pusat media itu mula beroperasi hari ini sehingga 18 Januari nanti, dibuka dari 8 pagi sehingga 2 pagi dengan menyediakan pelbagai kemudahan termasuk kemudahan ruang kerja, komputer, wifi, mesin faks, bilik sidang akhbar dan bilik mesyuarat.

"Selain itu juga setiap pagi, kita akan memberi taklimat untuk para media berkenaan isuisu lapangan yang telah dikumpul untuk memudahkan para media menulis beritaberita dengan maklumat yang tepat dan benar," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap di majlis perasmian pusat media di Jalan Pejabat di sini yang disempurnakan oleh Menteri Besar Terengganu Datuk Ahmad Said.

Majlis turut dihadiri oleh Pengarah Jabatan Penerangan negeri Halimaton Hamza dan Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi, Sains & Teknologi dan Sumber Manusia Negeri, Ahmad Razif Abdul Rahman.

Abdullah berkata, para petugas media juga boleh mendapatkan maklumat terkini mengenai programprogram yang dihadiri oleh pemimpin pusat serta negeri di pusat media berkenaan ataupun menerusi lama web http://media.inform.gov.my/epress.

Menurutnya sempena pilihan raya kecil kali ini juga, Jabatan Penerangan telah memproses sebanyak 204 permohonan untuk membuat kad akreditasi media.

Sementara itu, Ahmad mengingatkan anggota media supaya membuat laporan yang adil dan mengelak daripada menulis isu-isu yang menyentuh sensitiviti perkauman dan agama sepanjang tempoh pilihan raya kecil itu nanti.

Tiada ulasan: