Ahad, 28 Disember 2008

PAS Pahang akan hantar 300 petugas terlatih ke Kuala Terengganu

Basiron Abdul Wahab


TEMERLOH - PAS Pahang akan menghantar 300 orang petugas bagi membantu PAS Terengganu menghadapi Barisan Nasional-BN dalam pilihan raya kecil P.036 Kuala Terengganu dari 6-17 Januari depan.

Setiausaha Badan Perhubungan PAS Pahang, Roslan Zainal berkata, para petugas itu adalah kumpulan tenaga terlatih dalam bidang masing-masing. Mereka akan bertindak sebagai pembantu dan akan turun habis-habiasan bagi memastikan kemenangan calon Pakatan Rakyat-PAS dalam pilihan raya yang dijangka amat sengit itu.

Ini kerana BN amat memerlukan kemenangan bagi memulihkan semangat selepas kalah teruk dalam pilihan kecil Permatang Pauh Ogos lalu. Umno tidak boleh kalah lagi dalam pilihan raya kecil Kuala Terengganu bagi memastikan moral anggota parti itu tidak jatuh.

Katanya, para petugas PAS Pahang akan melibatkan diri secara aktif mengikut arahan dan keperluan pengarah pilihan raya kecil itu.

Roslan juga mengarahkan pencinta perjuangan Islam termasuk ahli, penyokong pemimpin di semua peringkat mengadakan solat hajat dan bermunajat memohon pertolongan Allah dan kemenangan Islam dalam perjuangan kali ini.

Selain itu, ahli-ahli dan penyokong juga diminta menghulurkan infaq bagi membantu jentera parti di dalam pilihan itu tersebut.

Infaq boleh disalurkan melalui PAS Kawasan masing-masing atau terus menyalurkan sumbangan ke akaun Badan Perhubungan PAS Pahang di Bank Islam No Akaun 06028010000076 atau melalui Maybank No Akaun 556057201847, semua sumbangan hedaklah dimaklumkan melalui SMS ke talian 013-922 5143. - mns_

Tiada ulasan: