Rabu, 29 Oktober 2008

Lantik Norhayati Onn Senator, Umno masih degil

Salmiyah Harun


KUALA LUMPUR - Pelantikan semula Norhayati Onn sebagai Senator yang pernah menimbulkan kontroversi dengan bekas Ahli Parlimen Gombak memperlihatkan kedegilan Umno dalam mementingkan sahsiah dan akhlak pemimpin mereka.

Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad berkata, Umno masih dengan sikapnya yang tidak mementingkan soal akhlak dan moral dalam kepimpinan walaupun mereka sudah kerugian dalam tsunami pilihan raya lalu.

"Umno tetap Umno masih tidak ada perubahan dasar dan perjuangan Umno tidak kukuh tidak menunjukkan satu kesedaran, " katanya ketika dihubungi.

Katanya, pemimpin yang mempunyai sahsiah yang baik dan bermoral wajar dijadikan asas kepada pemimpin kerajaan untuk dijadikan contoh terbaik kepada rakyat.

"Sepatutnya kerajaan yang bermaruah tidak mengambil beliau (Norhayati), ramai lagi pemimpin yang lain boleh diangkat, kena buktikanlah di mana Kerajaan Islam Hadhari?" tegas beliau.

Norhayati pernah menimbulkan kontroversi berhubung isu gambarnya dengan bekas Ahli Parlimen Gombak malah kes 'nuyuz' suami beliau masih dibicarakan di Mahkamah Syariah Shah Alam.

Beliau sebelum ini dilantik sebagai senator pada 14 Oktober 2005 untuk tempoh tiga tahun. Bagaimanapun Norhayati dikatakan telah mendapat surat pelantikan semula senator pada 22 Oktober lalu. - mks. _

Tiada ulasan: